Pure chocolade heeft een gunstig effect op het ldl-cholesterol, omdat cacao antioxidanten bevat die schade door oxidatie kunnen voorkomen 2,6,7,8. Verkleint het risico op hart- en vaatziekten: Een onderzoek waarbij testpersonen meer dan 5 keer per week pure chocolade aten heeft aangetoond dat het regelmatig eten van pure chocolade het risico op hart- en vaatziekten met 57 vermindert. Uit een andere studie blijkt dat het eten van pure chocolade ook de kans op overlijden door hart- en vaatziekten met 50 vermindert. Dit onderzoek werd uitgevoerd met 470 oudere mannen over een periode van 15 jaar. De reden dat pure chocolade dit effect heeft op hart- en vaatziekten heeft te maken met de bloeddrukverlagende werking en de vermindering van het slechte cholesterol 2,5,9,10. Beschermt de huid tegen uv-straling: Resistentie tegen uv-straling wordt gemeten door de hoeveelheid med die aanwezig. Veel med betekent veel weerstand tegen uv-straling.

pure chocolade zonder suiker lang pure chocolade (als aanvulling op een gezond dieet). Na 15 dagen bleek dat de bloeddruk lager was. Verhoogt het goede cholesterolgehalte: Onderzoek heeft aangetoond dat het eten van pure chocolade de hoeveelheid goed cholesterol (HDL) kan verhogen en het slechte cholesterol (LDL) kan verlagen.

Werkt als antioxidant: Er worden regelmatig testen uitgevoerd waarbij gekeken wordt hoe goed de antioxidanten uit een bepaald voedingsmiddel schadelijke vrije radicalen kunnen uitschakelen. Pure chocolade scoort heel hoog tijdens deze testen. Dit is mogelijk doordat pure chocolade rijk is aan natuurlijke verbindingen die werken als antioxidanten, zoals polyfenolen en flavanolen. Tijdens én onderzoek werd zelfs gezegd dat pure chocolade een grotere antioxidantactiviteit had dan het fruit dat getest werd 2,3. Is rijk aan flavanolen: Pure chocolade bevat veel cacao. Volgens Harold Schmitz, doctor en directeur aan de mars Inc., is cacao rijk aan flavanolen. Deze stoffen zijn erg belangrijk en kunnen veel ziektes en klachten tegengaan. Door het binnenkrijgen van deze stoffen heb je een kleinere kans op hartziektes, long- en prostaatkanker, astma en diabetes type. Voorkomt bloedklontering: door pure chocolade te eten kan je de kans op bloedklontering verminderen. Hierdoor heb je minder kans op een beroerte of hartaanval wanneer calorieën bloedklonters zich door de bloedbaan gaan verplaatsen. Heeft een bloeddrukverlagende werking: Bepaalde stoffen in pure chocolade stimuleren de productie van stikstofoxide.

pure chocolade zonder suiker

Mega machtige chocoladetaart van pure chocolade - taart


Pure chocolade kent een lange geschiedenis. Tussen 1100 en 1400 voor Christus werd het namelijk voor het eerst gebruikt door verschillende samenlevingen, zoals de mayas en de azteken. Zij maakten van pure chocolade een bitter drankje dat als medicijn, tijdens ceremonies en als traktatie voor de elite werd gedronken. Toen Hernando cortez deze citroen samenlevingen bezocht, verspreidde de populariteit van pure chocolade naar Spanje. Niet veel later ontdekten andere landen deze traktatie ook, waardoor heel Europa hiervan kon gaan genieten. Er werd steeds meer met pure chocolade gevarieerd, waardoor uiteindelijk melkchocolade ontstond. Hoewel melkchocolade een lange tijd de meest geliefde vorm was, won pure chocolade aan het einde van de 20e eeuw weer populariteit terug. Hierdoor wordt deze nu erg veel gegeten. Pure chocolade is betekenis erg gezond en kan verschillende gezondheidsvoordelen opleveren, zoals een verminderde kans op bloedklontering, een verhoging van het goede cholesterolgehalte, een verlaging van de bloeddruk en een verminderde kans op dementie of alzheimer.

sugarchallenge - the Original


Doordat de bloedtoevoer naar de hersenen toeneemt, verbetert het geheugen. Een onderzoek heeft namelijk aangetoond dat door deze toename de resultaten van een geheugentest met 30 verbeterden. Ook krijg je een beter concentratie- en reactievermogen en kan je makkelijker problemen oplossen 14,17,18. Beschermt de hersenen tegen schade door vrije radicalen: Vrije radicalen kunnen schade in je lichaam veroorzaken doordat zuurstofmoleculen zich hechten aan cellen en weefsels. Dit gebeurt op ongeveer dezelfde manier als bij metaal dat begint te roesten. Doordat pure chocolade veel antioxidanten bevat, kan dit de hersenencellen beschermen tegen de schadelijke vrije radicalen. Hierdoor kan veroudering van de cellen verminderd worden. Verbetert het vermogen om te leren: door het eten van pure chocolade verbeteren de scores tijdens een cognitieve test.

pure chocolade zonder suiker

Vermindert leververvetting: Onderzoek heeft aangetoond dat cacao in pure chocolade buik een helende werking kan hebben bij mensen die lijden aan een minder zware vorm van leververvetting biks (opstapeling van vet in de levercellen). Dit blijkt uit een test waarbij ratten met leververvetting supplementen met cacao kregen. Hierdoor namen gevolgen van leververvetting af 5,13. Geeft je een vrolijk gevoel: Pure chocolade kan je een vrolijk gevoel geven dankzij de verschillende stoffen die hierin aanwezig zijn. Eén van deze stoffen is fenylethylamine.

Deze stof geeft je hetzelfde gevoel als wanneer je verliefd bent. De endorfines in pure chocolade zorgen voor een gevoel van euforie en verminderen ook de effecten van pijn en stress. Een andere stof die in pure chocolade voorkomt, anandamide, staat bekend om het geluksgevoel dat het geeft. Het eten van pure chocolade maakt je dus echt gelukkiger 14,15,16. Verbetert de bloedtoevoer naar de hersenen : Een onderzoek dat is uitgevoerd aan. Harvard Medical School heeft aangetoond dat pure chocolade de bloedtoevoer naar de hersenen kan verbeteren.

Superfoods: Raw Chocolate - pure chocolade


Beschermt de huid tegen uv-straling: Resistentie tegen uv-straling wordt gemeten door de hoeveelheid med die aanwezig. Veel med betekent veel weerstand tegen uv-straling. Door pure chocolade te eten kan je deze hoeveelheid vergroten. Dit blijkt uit een studie waarbij gezonde testpersonen 12 weken lang veel pure chocolade aten. Na deze periode was de hoeveelheid med verdubbeld. Het eten van pure chocolade kan de weerstand tegen uv-straling daarom verhogen 2,5,11.

Verbetert de insulinegevoeligheid: Pure chocolade kan de insulinegevoeligheid verbeteren en helpt je om gezond en snel af te vallen. Dit is gebleken uit een onderzoek waarbij glucose-intolerante testpersonen 15 dagen lang chocolade aten. Eén groep at tijdens deze periode 100 gram pure chocolade per dag, terwijl de andere groep 100 gram witte chocolade. Aan het eind van het onderzoek bleek dat pure chocolade de functie van de bètacellen verbetert, waardoor de insulinegevoeligheid vergroot. Witte chocolade heeft dit effect totaal niet. Dit is mogelijk doordat pure chocolade veel polyfenolen bevat, terwijl witte chocolade dit niet bevat 5,12.

Is pure chocolade goed voor je gezondheid?

Tijdens én studie aten gezonde testpersonen 15 dagen lang pure chocolade (als aanvulling op een gezond dieet). Na 15 dagen bleek dat de bloeddruk lager was. Verhoogt het goede cholesterolgehalte: Onderzoek heeft aangetoond prijs dat het eten van pure chocolade de hoeveelheid goed cholesterol (HDL) kan verhogen en het slechte cholesterol (LDL) kan verlagen. Pure chocolade heeft een gunstig effect op het ldl-cholesterol, omdat cacao antioxidanten bevat die schade door oxidatie kunnen voorkomen 2,6,7,8. Verkleint het risico op hart- en vaatziekten: Een onderzoek waarbij testpersonen meer dan 5 keer per week pure chocolade aten heeft aangetoond dat het regelmatig eten van pure chocolade het risico op hart- en vaatziekten met 57 vermindert. Uit een andere studie blijkt dat het eten van pure chocolade ook de kans op overlijden door hart- en vaatziekten met 50 vermindert. Dit onderzoek werd uitgevoerd met 470 oudere zwemmen mannen over een periode van 15 jaar. De reden dat pure chocolade dit effect heeft op hart- en vaatziekten heeft te maken met de bloeddrukverlagende werking en de vermindering van het slechte cholesterol 2,5,9,10.

pure chocolade zonder suiker

Review: Choc O pure, chocolade met

Door het binnenkrijgen van deze stoffen heb je een kleinere kans op hartziektes, long- en prostaatkanker, astma en diabetes type. Voorkomt bloedklontering: door pure chocolade te carel eten kan je de kans op bloedklontering verminderen. Hierdoor heb je minder kans op een beroerte of hartaanval wanneer bloedklonters zich door de bloedbaan gaan verplaatsen. Heeft een bloeddrukverlagende werking: Bepaalde stoffen in pure chocolade stimuleren de productie van stikstofoxide. Dit zorgt voor ontspannen en flexibele bloedvaten, en verbetert ook de bloedsomloop. Hierdoor neemt de weerstand tegen de bloedstroom af, waardoor de bloeddruk lager wordt 2,4. Verschillende onderzoeken hebben hier bewijs voor geleverd.

Pure chocolade is erg gezond en kan verschillende gezondheidsvoordelen opleveren, zoals een verminderde eruit kans op bloedklontering, een verhoging van het goede cholesterolgehalte, een verlaging van de bloeddruk en een verminderde kans op dementie of alzheimer. Werkt als antioxidant: Er worden regelmatig testen uitgevoerd waarbij gekeken wordt hoe goed de antioxidanten uit een bepaald voedingsmiddel schadelijke vrije radicalen kunnen uitschakelen. Pure chocolade scoort heel hoog tijdens deze testen. Dit is mogelijk doordat pure chocolade rijk is aan natuurlijke verbindingen die werken als antioxidanten, zoals polyfenolen en flavanolen. Tijdens én onderzoek werd zelfs gezegd dat pure chocolade een grotere antioxidantactiviteit had dan het fruit dat getest werd 2,3. Is rijk aan flavanolen: Pure chocolade bevat veel cacao. Volgens Harold Schmitz, doctor en directeur aan de mars Inc., is cacao rijk aan flavanolen. Deze stoffen zijn erg belangrijk en kunnen veel ziektes en klachten tegengaan.

blij, zonder, suiker

Pure chocolade kent een lange geschiedenis. Tussen 1100 en 1400 voor Christus werd het namelijk voor het eerst gebruikt dieet door verschillende samenlevingen, zoals de mayas en de azteken. Zij maakten van pure chocolade een bitter drankje dat als medicijn, tijdens ceremonies en als traktatie voor de elite werd gedronken. Toen Hernando cortez deze samenlevingen bezocht, verspreidde de populariteit van pure chocolade naar Spanje. Niet veel later ontdekten andere landen deze traktatie ook, waardoor heel Europa hiervan kon gaan genieten. Er werd steeds meer met pure chocolade gevarieerd, waardoor uiteindelijk melkchocolade ontstond. Hoewel melkchocolade een lange tijd de meest geliefde vorm was, won pure chocolade aan het einde van de 20e eeuw weer populariteit terug. Hierdoor wordt deze nu erg veel gegeten.

Pure chocolade zonder suiker
Rated 4/5 based on 621 reviews